Follow | Dashboard




Welcome!
Welcome to Eiyra Hisham's world!.
I don't like the rippers and copycats.
Your comment makes me happy ^^
bold italic strike underline em


Sila tinggalkan jejak anda di bahagian 'Taggie',supaya mudah untuk saya menjejak anda kembali. Terima Kasih! :)

Navigation
Affies
Taggie


Credits
Template by : LovelessSagiri
Some inspiration of : Tumblr
Best view : Google Chrome
Sozai : Kawaii Box
Re-edit by : Eiyra Hisham
.Eiyra Hisham.

Isnin, 2 April 2012 | 3 Comment(s). Leave me one?

eh eh,korang korang! cuba tengok pic kat atas nih?? aper yg korang dapat tafsirkan dgn riak muka perempuan di atas nih?? hee,dah memang jelas perempuan yg di dalam gambar ni..seorang perempuan yg s*****g.. kan kan kan?? apa yg korang akan buat bila berhadapan dgn orang yg s*****g?? adakah korang juga akan turut s*****g dgn orang tersebut?? ataupun korang hanya mampu tersenyum dgn telatah si s*****g itu..ok,tujuan aku update entry nih sebenarnya takda kaitan dgn sesaper pun,baik yg hidup ataupun yg telah meninggal dunia..hee,btw..korang sedar atau pun tak sedar,orang yg s*****g sering dikaitkan dgn perkataan BERLAGAK.. betul ker?? berlagak ke orang yg s*****g nih?? susah utk kita rungkaikan dgn katakata bukan?? sebab,ada sesetengah orang..riak wajahnya memang jelas terlihat seperti s*****g yg amat! tapi kita belum pernah berpeluang utk mengenali mereka..sebaiknya kita tak boleh menilai seseorang itu dari riak mukanya bukan?? yerla,jangan kerana melihat wajah seseorang itu tanpa mengenalinya..kita dah mula membuat tafsiran baik buruknya orang itu..

namun tidak dapat dinafikan,bila kita bertemu dgn orang yg mempunyai karakter s*****g ini..selalunya tak ada yg berani nak tegur bukan?? kalau ada pun mungkin bersebab,misalnya barang kepunyaan si s*****g tersebut tertinggal di atas meja berhampiran dgn kita..takkan la kita nak biar jer kan?? tapi ada sesetengah pihak,buat tak tahu jer..bukan barang kepunyaan mereka pun kan..tapi,tak salah sekiranya kita menegur si s*****g dgn niat utk menyatakan yg barang kepunyaannya tertinggal,takkan la kita pun nak jadi seperti dia pulakkan??

hehe,bukan aper..tibatiba aku teringat kisah sahabat aku,dia berhadapan dgn situasi seperti di atas tadi..dia mintak pendapat aku,sama ader dia perlu memberitahu atau tidak pada seorang hamba ALLAH yg barangnya ada bersama sahabat aku nie..kebetulan,barang tersebut terjatuh tanpa disedari oleh hamba ALLAH tu..nak dijadikan kisah,sahabat aku ni tak berani nak tegur hamba ALLAH tu di atas sebabsebab tertentu,jadi pada mulanya dia hanya ingin membiarkan sahaja barang tersebut..tapi,bila dia fikirkan balik..lebih baik dia menyimpan barang tersebut dari membiarkan barang tu diambil oleh orang yg tak dikenali..barang tersebut agak bernilai jugaklah..jadi pada pendapat aku la kan,lebih baik la sahabat aku nie pulangkan barang kepunyaan hamba ALLAH tu..biarlah hamba ALLAH tu nak marah ke aper,asalkan barang kepunyaannya selamat dipulangkan kepada tuannya..kepada sahabat,aku rasa kau tak perlu takut sebab kau tak buat salahkan?? cuba la dulu,mana tau kotkot dia tak seperti yg kau sangkakan..belum cuba belum tahu,lagipun kau tak buat salah pun dgn dia..mungkin dah tiba masanya utk kau mengenali diri dia yg sebenar..
aku yakin kau pasti boleh berhadapan dgn dia..insyaALLAH,doa aku sentiasa bersamamu sahabat.. :D

ok ok,dah dah..haha,actually entry nie mmg x der kaitan dgn sesaper pun..coz aku hanya bagi pendapat aku utk sahabat aku jer..aku harap korang enjoy jer membaca entry nih,hihi..ok la korang..dah lewat malam nih,jumpa lagi di entry yg lain..insyaALLAH,jaga diri jaga iman..

sekian,SALAMMULLAHI A`LAIKUM.. :)

3 Ulasan:

Blogger Rapunzel Cikilolo berkata...

kite kadangkala perlu tunjuk lagak pada tempatnye...

Isnin, April 02, 2012  
Blogger syira hisham berkata...

hee,yer..btl 2..
tp x perlu la berlagak sgtkn?? :D

Isnin, April 02, 2012  
Anonymous Self Managed Super Funds berkata...

Hello...visiting here again..

Isnin, April 02, 2012  

Catat Ulasan


Older post / Newer Post

© 2011-2013 - ARiFiRA - All rights reserved