Follow | Dashboard




Welcome!
Welcome to Eiyra Hisham's world!.
I don't like the rippers and copycats.
Your comment makes me happy ^^
bold italic strike underline em


Sila tinggalkan jejak anda di bahagian 'Taggie',supaya mudah untuk saya menjejak anda kembali. Terima Kasih! :)

Navigation
Affies
Taggie


Credits
Template by : LovelessSagiri
Some inspiration of : Tumblr
Best view : Google Chrome
Sozai : Kawaii Box
Re-edit by : Eiyra Hisham
.Eiyra Hisham.

Rabu, 23 Januari 2013 | 4 Comment(s). Leave me one?
"Boleh tak awak jadi kawan saya?"
"Boleh,apa salahnya..tak salah kalau nak berkawankan?"
"Haah,memang tak salah pun kan? so awak tak kisah la ni?"
"Saya tak kisah pun,cuma awak ni jenis yg makan kawan tak?"
"Saya makan kawan? wahh! ibu saya tak pernah......."
"Tak pernah apa? ajar awak cara makan kawan ehh?"
"Haaa,tu amat tepat sekali awak! so awak kena....."
"Kena apa? percaya yg awak tak makan kawan awak?"
"Tu dah tentu la awak,awak kena percaya saya.."
"Ok,tak salahkan saya bagi peluang utk percaya awak.."
"Terima kasih awak,sebab percayakan saya.." :)

Hai hai hai korang semua! aku harap korang semua sihat sejahtera,bahagia sentiasa..
Alhamdulillah,aku sihat.. cuma ada batuk-2 sikit,mungkin sebab cuaca yg tak berapa nak elok.. baiklah,hari ni aku nak taip tentang 'KaWaN' .. agak-2 korang boleh tak? maksud aku boleh tak aku nak story sikit tentang kawan ni? boleh atau tidak,aku tetap akan menaip dan terus menaip.. HAHA,sebelum tu terima kasih kerana sudi baca entry ni aku ucapkan buat korang semua.. TQ tq TQ! memang sayang korang semua! pada pendapat aku sendiri mengenai kawan ni la kan,kawan sudah tentulah manusia seperti aku dan korang semua.. ya kan? HAHA, iya-2 lah.. namun,yg bukan manusia jugak boleh kita jadikan kawan.. contohnya seperti 'CaT'.. haa,bukan aku maksudkan Cat Farish tu.. yg aku maksudkan ialah kucing..
ohh! kucing la,haiwan peliharaan yg comel-2 tu.. memang comel! aku suka kucing! #ehh..
tapi aku bukan nak taip berkaitan dengan kucing.. aku nak taip berkaitan manusia yg dipanggil kawan.. yea! kawan sepermainan,kawan seperjuangan.. apa lagi? err,dan bermacam-2 kawan lagi la kan? korang sambung la sendiri yer,hihi.. :)

Baiklah,manusia yg bergelar kawan ni menurut aku.. adalah seorang teman,bukan seorang je.. berdua,bertiga,berempat and seterusnya la kan? kita boleh ada ramai kawan.. terlalu ramai sehingga tak terkira pun boleh.. so tak mustahil la kekadang tu ada yg lupa dengan kawan.. lebih-2 lagi kawan yg lama-2 tu,apatah lagi yg jauh-2 nun di sinun.. #ehh ada ke di sinun? HAHA,abaikan saja.. now,nak taip about kawankan? hee,taknak melalut benda lain.. ok,kawan ni ada bermacam-2 ragam! yea,ragam sayang.. bukan garam yg kat dapur ibu korang tu.. hihi,banyak benor ragamnya sehinggakan aku sendiri kena hafal setiap satu ragam kawan-2 aku.. lebih-2 lagi yg agak rapat dengan aku,dah nama pun kawan.. aku sememangnya kena belajar dan belajar untuk memahami setiap kawan-2 aku.. walaupun aku akui yg aku ni adakalanya tak boleh nak faham mereka.. tapi aku tetap cuba jugak,sebabnya aku sebagai seorang kawan jugak mahu kawan-2 aku memahami aku.. so sebelum nak orang lain faham kita.. kita kena faham orang lain dulu,am i right guys? hee..

Bicara soal kawan,aku pun macam korang jugak.. pernah terkena dengan kawan sendiri..
kawan yg aku percaya,tapi dia tak hargai kepercayaan yg aku bagi kat dia.. huu,cerita lama.. just abaikan jerla,tak mau aku ingat dah.. hihi,tapi walaubagaimana pun.. aku tak fobia untuk berkawan dengan yg lainnya,bagi aku kita tak boleh nak samakan semua orang yg mereka itu sama.. NO no NO! amat salah sekali menurut aku,sebab tak semua orang sama.. manusia ni lain-2 ragamnya,ya kan ya kan ya kan? HAHA,banyak benor ya kannya..
hee,cuma aku lebih berhati-2 apabila berkawan.. amat berhati-2 sehinggakan agak susah untuk aku menjadi rapat dengan seseorang.. yea! seorang kawan yg boleh digelar sahabat..
mahu carik kawan senang je,tapi nak carik sahabat? mak aih,1 dalam 100.. memang payah la nak carik sahabat.. agak-2 korang nak ke jadi sahabat aku nih? kalau sudi sila isi borang..
HAHA, #ehh tak perlu nak isi borang bagailah sayang.. hanya perlu jujur dan ikhlas jadi kawan aku,sudah memadai.. mula-2 kawan,lama-2 jadi sahabat.. bukannya mula-2 kawan,lama-2 jadi lawan.. err,bukannya jadi kawan dek kerana hajat-2 tertentu.. susah sangat ke nak jadi seorang kawan kepada seorang kawan? tepuk tangan,tanya akal.. In Shaa ALLAH korang dapat jawapannya.. nak atau taknak dari hati masing-2kan? sama ada kita nak jadi kawan atau lawan kepada seseorang yg bergelar kawan.. fuh,panjang aku taip.. :D

Ikutkan memang aku nak taip panjang-2 lagi.. tapiii,aku kena stop la.. bateri lappy macam tak mengizinkan aku menaip panjang-2 je.. apa kata korang tolong sambungkan? boleh tak? HAHA,aku ada satu permintaan untuk kawan aku yg jauh tu,Encik Hazwan atau pun adik wan tu.. tolong sambung entry ni boleh tak? #ehhh :) HAHA,serious aku memang kena stop ni korang.. takmau marah yer,nanti cepat tua.. hihi,lain kali aku taip lagi noh.. Much Love, XOXO Assalamualaikum WBT.. sayang korang semua! :*

P/S : aku hanya mahukan kawan hingga akhir hayat boleh? :)

4 Ulasan:

Anonymous LELA LIKE LELE berkata...

bersahabat dan berkawan dengan banyak teman akan meningkatkan silaturahmi

Rabu, Januari 23, 2013  
Blogger Cik Zara berkata...

ada kawan ramai pun best ada kawan yang sikit pun best. hihi..

Rabu, Januari 23, 2013  
Blogger Bum Bumeyh berkata...

kawan datang tanpa diundang :')

Jumaat, Januari 25, 2013  
Anonymous Izzat Eshak berkata...

Kawan Hingga Akhir Hayat..
Hai, boleh kenal? =)

Rabu, Februari 13, 2013  

Catat Ulasan


Older post

© 2011-2013 - ARiFiRA - All rights reserved